Palvelumuotoilu on ihmislähtöinen tapa suunnitella. Sen tarkoituksena on lähestyä palvelua tai liiketoimintaa asiakkaan näkökulmasta ja helpottaa hänen elämäänsä. Sen lähtökohtana on asiakasymmärrys.
Koulutuspäivien aiheina on mm. asiakastuntemus, prosessit, mallit ja työkalut, innovointi, uuden tuotteen tai palvelun tuottaminen tai olemassa olevan kehittäminen sekä muotoiluajattelu, yhteiskehittäminen, ja käyttäjälähtöisyys
ja digitaalisuus.
Alustava ohjelma
Aika: klo 9.00 – 16.00
Paikka: Metropolia amk, Myllypuron kampus, Myllypurontie 1, Oppimistila MPA5020
Kouluttajat: Salpauksen opettajat Pekka Jalava ja Vivi Koivisto
Aamupäivä klo 9 – 12
Johdatus palvelumuotoilun maailmaan ja mahdollisuuksiin:
- Mistä palvelumuotoilussa on kyse
- Mitä kaikkea palvelumuotoilu on?
Palvelumuotoilun periaatteita ja käytäntöjä
- Asiakaslähtöisyys
- Oikean ongelman löytäminen
LOUNAS
Iltapäivä klo 12 -16
Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut käytännössä
Menetelmiä asiakasymmärryksen hankintaan
Harjoituksia
Välitehtävän anto
Oman palveluidean kehittäminen palvelumuotoilun prosessin ja työkalujen avulla.
Alustava ohjelma (tarkentuu)
Aika: klo 9.00 – 16.00
Paikka: Metropolia amk, Myllypuron kampus, Myllypurontie 1, Oppimistila MPA5023
Kouluttajat: Salpauksen opettajat Pekka Jalava ja Vivi Koivisto
Aamupäivä
9.00-12.00 Välitehtävien läpikäyminen/jatkokehittäminen
Iltapäivä
12 – 16