Moduulissa perehdytään mm. asiakaslähtöisiin palveluprosesseihin, asiakasorientoituneen liiketoiminnan strategiseen johtamiseen, asiakkuuksiin ja kohderyhmiin digitaalisessa ympäristössä sekä CRM-ajatteluun ja työkaluihin. Koulutuksessa keskitytään erityisesti asiakkuuksien hallintaan ja segmentointiin, asiakkaiden tarpeiden tunnistamiseen.
Ensimmäisenä päivänä tarkastelemme yrityksesi asiakkuuksien luonnetta, asiakashallintaa, mietimme asiakkaan kohtaamista, hinnoittelua ja asiakkaan kohtaamiseen liittyviä kehitystarpeita sekä hyvää myyntityötä.
Toisena päivänä pääpaino on markkinoinnissa, trendien tunnistamisessa, asiakastyytyväisyydessä ja markkinointiviestinnässä sekä yrityksen kasvuun liittyvässä osaamisessa.
Aika: klo 9.00 – 16.00
Paikka: Metropolia amk, Myllypuron kampus, Myllypurontie 1, Oppimistila MPA5023
Kouluttaja: Metrpolian asiantuntijalehtori Sirkka-Liisa Kolehmainen
Tavoitteet: Asiakkuuksien määrittäminen, asiakkaan kohtaaminen ja osallistaminen.
Hyöty yritykselle: Asiakaskartta, -ja segmentit, yhteiskehittämisen menetelmät.
Päivän ohjelma:
9.00 – 9.15 Aamukahvit, päivän avaus
9.15 – 10.30 Tunnetko asiakkaasi? Segmentointi: asiakaskartan hahmottaminen
10.30 – 10.45 Tauko
10.45 – 12.00 Asiakkaiden tarpeet (hyöty) -Arvon luonti asiakkaille, asiakkaan kokema laatu, yrityksen prosessit asiakaskokemuksen positiivisessa vahvistamisessa, asiakaslähtöisyys
12.00 – 13.00 Ruokatauko
13.00 – 14.30 Ryhmätehtävä, asiakkuuden tasot, sitouttamisen menetelmiä, yhteiskehittämisenmenetelmä
14.30 – 14.45 Kahvitauko
14.45 – 16.00 Asiakkuuden hallintamenetelmiä, Hyvä myyntityö ja asiakaspalvelu, hinnoittelu ja kannattavuus, välitehtävä
Aika: 9.5.2019 klo 9.00 – 16.00
Paikka: Myllypurontie 1, A-talo, Luokka: MPA 5025.
Huom! Jalankulku kampuksella muuttuu 15.4. lähtien rakennustöiden takia: ostoskeskuksen ja metron suunnasta tullessa täytyy kiertää koko Liikuntamyllyn.
Tavoitteet: Yritys sisäistää asiakaslähtöiset palveluprosessit ja niiden johtamisen, asiakasorientoituneen liiketoiminnan strategisen johtamisen ja yhdistää ne yrityksen kehittämissuunnitelmiin.
Hyöty yritykselle: kirjallinen toimenpideohjelma asiakassuhteiden johtamiseen ja jatkuvaan kehittämiseen. Mittarit.
Ohjelma:
9.00 – 9.15 Aamukahvit päivän avaus
9.15 – 10.00 Välitehtävien läpikäyminen
10.00-10.30 Asiakkuuksien strateginen kehittäminen, asiakaspolku
10.30 – 10.45 Tauko
10.45 – 12.00 Asiakkuuksien strateginen kehittäminen, CRM, Matti Tuominen, osakas, eCraft Oy
12.00 – 13.00 Ruokatauko
13.00 – 14.30 Asiakaslähtöinen markkinointi, markkinoinnin vuosikello
14.30 – 14.45 Kahvitauko
14.45 – 16.00 Asiakaskokemuksen johtaminen, mittarit ja asiakkuuksista oppiminen